понеділок, 16 листопада 2020 р.

Безпека в Інтернеті!


Цифровий слід (або цифровий відбитокангл.digital footprint) — сукупність інформації про відвідини та внесок користувача під час перебування у мережі. Класифікується два види цифрових відбитків: пасивні та активні. Переважно використовуються у моніторингукомерційних ціляхспостереженні та шпигунстві.

Існують два типи цифрового сліду: пасивний та активний. Пасивний цифровий слід — це дані, зібрані без відома власника. Пасивний цифровий слід також називають вихлопними даними[1]. Активний цифровий слід з'являється, коли користувач навмисно публікує свої персональні дані на сайтах і в соцмережах[2]. Користувач може залишати інформацію навмисно чи несвідомо; зацікавлені сторони пасивно або активно збирають цю інформацію. Залежно від її обсягу, можна без зусиль зібрати багато даних про користувача за допомогою простих пошукових систем.

Американський маркетолог Тоні Фіш писав про можливі небезпеки цифрових слідів 2007 року[3]. Аналіз електронного сліду, на думку Фіша, дозволить з'ясувати, що, як і чому купують інтернет-користувачі. 2017 року дослідниця Каталін Фехер написала у своїй науковій статті про особисті онлайн-стратегії, що користувачі залишають після себе цифровий слід в онлайн-системах і нових медіа[4]. Наслідки цього можуть бути непередбачувані. Фехер також підкреслила, що «універсальні шаблони персональних онлайн-стратегій підпорядковані в основному усвідомленим рішенням, в результаті чого користувачі зберігають 70 % контроль над своїми цифровими слідами. Однак, решта 30 % дій в інтернеті користувачі здійснюють несвідомо, і це призводить втрати особистих».

За матеріалами Вікіпедії.




 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Зі святом!

Мої найдорожчі та найрідніші діти! Ось і пролунав ваш останній шкільний дзвінок…🔔 Позаду - безтурботні гімназійні будні. Попереду - вершини...